Preview

South of Russia: ecology, development

Advanced search

About use of adaptive semantic models in ecological education

https://doi.org/10.18470/1992-1098-2008-3-149-155

Abstract

The information systems used in formation(education) now, are not focused on model of the concrete user and are not adaptive. Process of training with use of information and communication technologies in our work is considered as information semantic system in which basis of functioning one of intellectual models of representation of knowledge as a semantic network lays. Used by us in educational process adaptive semantic models allow to distinguish a level of preparation of trainees and promote the profound studying of a subject domain.

About the Authors

T. Sh. Shihnabieva
Дагестанский государственный педагогический университет
Russian Federation


N. M. Bulaeva
ООО «Центр сопряженного мониторинга окружающей среды и природных ресурсов»
Russian Federation


N. O. Guseinova
ООО «Центр сопряженного мониторинга окружающей среды и природных ресурсов»
Russian Federation


References

1. Булаева Н.М., ,Филенко А.Д., Магомедмирзоев Э М., Гусейнова Н.О. Информационная система геоэкологического мониторинга Восточного Предкавказья // Вестник Дагестанского Научного Центра РАН. №24. – Махачкала: 2006. – С.32-37.

2. Гусейнова Н.О., Булаева Н.М., Магомедов Б.И., Аскеров С.Я. Экологический мониторинг г. Махачкалы с использованием ГИС-технологий // IX Международная конференция «Биологическое разнообразие Кавказа»: Материалы конференции. – Махачкала. ИПЭ РД, 2007. – С.16-18.

3. Строгалов А.С. Компьютерные обучающие системы: некоторые проблемы их разработок. // Вузовская подготовка в информационном обществе. – М.: РГГУ, 1998. – С. 68-72.

4. Тарханов Т.С. Представление знаний в динамических базах знаний для предметных областей со сложной структурой // Труды конференции КИИ 2000 по искусственному интеллекту. – Переславль Залесский, 2000.

5. Шихнабиева Т.Ш. О семантическом подходе к представлению процесса обучения по дистанционной форме, Вестник МГОУ. – М., 2005. Т

6. Шихнабиева Т.Ш. Модели процесса обучения сельских школьников // Педагогическая информатика. 2006. № 4. – С. 88-92.


Review

For citations:


Shihnabieva T.Sh., Bulaeva N.M., Guseinova N.O. About use of adaptive semantic models in ecological education. South of Russia: ecology, development. 2008;3(3):149-155. (In Russ.) https://doi.org/10.18470/1992-1098-2008-3-149-155

Views: 304


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1992-1098 (Print)
ISSN 2413-0958 (Online)