About use of adaptive semantic models in ecological education
https://doi.org/10.18470/1992-1098-2008-3-149-155
Abstract
The information systems used in formation(education) now, are not focused on model of the concrete user and are not adaptive. Process of training with use of information and communication technologies in our work is considered as information semantic system in which basis of functioning one of intellectual models of representation of knowledge as a semantic network lays. Used by us in educational process adaptive semantic models allow to distinguish a level of preparation of trainees and promote the profound studying of a subject domain.
About the Authors
T. Sh. ShihnabievaRussian Federation
N. M. Bulaeva
Russian Federation
N. O. Guseinova
Russian Federation
References
1. Булаева Н.М., ,Филенко А.Д., Магомедмирзоев Э М., Гусейнова Н.О. Информационная система геоэкологического мониторинга Восточного Предкавказья // Вестник Дагестанского Научного Центра РАН. №24. – Махачкала: 2006. – С.32-37.
2. Гусейнова Н.О., Булаева Н.М., Магомедов Б.И., Аскеров С.Я. Экологический мониторинг г. Махачкалы с использованием ГИС-технологий // IX Международная конференция «Биологическое разнообразие Кавказа»: Материалы конференции. – Махачкала. ИПЭ РД, 2007. – С.16-18.
3. Строгалов А.С. Компьютерные обучающие системы: некоторые проблемы их разработок. // Вузовская подготовка в информационном обществе. – М.: РГГУ, 1998. – С. 68-72.
4. Тарханов Т.С. Представление знаний в динамических базах знаний для предметных областей со сложной структурой // Труды конференции КИИ 2000 по искусственному интеллекту. – Переславль Залесский, 2000.
5. Шихнабиева Т.Ш. О семантическом подходе к представлению процесса обучения по дистанционной форме, Вестник МГОУ. – М., 2005. Т
6. Шихнабиева Т.Ш. Модели процесса обучения сельских школьников // Педагогическая информатика. 2006. № 4. – С. 88-92.
Review
For citations:
Shihnabieva T.Sh., Bulaeva N.M., Guseinova N.O. About use of adaptive semantic models in ecological education. South of Russia: ecology, development. 2008;3(3):149-155. (In Russ.) https://doi.org/10.18470/1992-1098-2008-3-149-155